Ny taktik


Som I nok husker, så startede jeg på det der slankeprojekt, men jeg må indrømme, at det går sløjt til.. Jeg er simpelhent sådan et menneske med for mange undskyldninger og for sød en tand, så der er det ikke rigtig sket nogen ændringer på vægten.
Derfor vil jeg lidt skifte taktik, og fokusere mere på at træne - for det kan jeg da finde ud af.. Men min store drøm er at komme i gang med at løbe - og måske endda gennemføre dette løbeprogram.. Først vil jeg dog bare lige gerne investere i et par gode løbesko, for jeg har de mærkeligste fødder (dårlig undskyldning igen!)..

Meen, jeg fik faktisk målt min fedtprocent i fitness i går, så om en måned kan jeg få målt det hele igen, og se om der er sket noget, og jeg vil gerne dele nogle af tallene med jer, for så kan det være, at jeg får dårlig samvittighed og kommer i gang :D

Vægt: 72,7 kg
Bmi: 27,4
Fat %: 30,1 % (skal ligge mellem 21-33%)
Fat mass: 21,9 kg ( skal ligge mellem 13,5-25 kg)
Trunk fat %: 25 %
Trunk fat mass: 9,7 kg

og nu må jeg vidst hellere i sving.. Vi løbes ved!

8 kommentarer:

Guapizimo sagde ...

Jeg har også nogle kilo jeg gerne vil smide, men jeg har ligesom dig en masse undskyldninger og en lidt for sød tand.

Jeg overvejer selv at begynde at løbe, jeg er af den overbevisning at det er den bedste træning! Dog har jeg aldrig løbetrænet før, så jeg kommer til at starte langsomt ud!

onslowcrescent sagde ...

You go girl ;)

XOXO
onslowcrescent

Anonym sagde ...

En rigtig god idé som du selv skriver, er at gå efter et løbeprogram. Motion-online.dk har et rigtig godt et, hvor du efter et antal uger kan løbe 6 kilometer. Ellers har iform.dk også et par stykker for begyndere :)

Sus sagde ...

det er da super flot, at din fedt procent er så forholdsvis lav i forhold til, at dit bmi er for højt - det tyder på en stor mængde muskelmasse, og det kommer bestemt til at hjælpe dig med at komme godt igang med løbet! Selv startede jeg på 74 kg/172 cm og havde en fedtprocent på 34, nu har jeg netop fået den ned under 30... Men pointen er altså, at du slet ikke starter så skidt ud endda, så held og lykke! :D

Ms Confashion sagde ...

Hvor er du sej, du deler!!!
Det er god inspiration tilselv at komme i gang :-)

Anonym sagde ...

Synes også det er sejt, at du deler!
Jeg har prøvet at løbe efter C25k (coach to five kilometers) programmet, som en amerikaner har lavet. Det er et program, som du kan downloade gratis til din Ipod og så fortæller Robert (amerikaneren) dig hvornår du skal løbe og hvornår du skal gå+ han giver lidt peptalk undervejs. Musikken er ikke den bedste, men det er en god rytme at løbe til.
Kan desuden også anbefale at prøve madlog.dk, hvis ikke du har prøvet det.
Held og lykke.
Pernille

Senette sagde ...

Jeg havde også mine betænkeligheder ved at dele mine tal herinde - men jeg poster jo ofte fullsize billeder, så I ved jo hvordan jeg ser ud ;)

Anonym, ej det er da bare alletiders tip! :D Hvor downloader man sådan et program henne?

Anonym sagde ...

Jeg er også i gang med C25 programmet og det virkelig fantastisk! :) Skal i dag løbe uge 3, dag 3 og så er det ellers i gang med uge 4 derefter. Du skal løbe 3 gange om ugen og holde en dags pause imellem hver - det er super nemt og motiverende!
Hvis du søger på google kommer du ind på hans hjemmeside hvor du kan downloade alle podcasts fra uge 1 til uge 9 - og tro mig, det starter virkelig fra bunden så alle kan være med :)
Held og lykke med det og med dit projekt generelt!