Inges tøjtempel & Dengang


I Mejlgade 57 ligger Inges Tøjtempel - her var jeg forbi under mit besøg i Århus. Butikken som huser "magi fra en svunden tid" har været ejet af Inge i snart 30 år og er klart et besøg værd.



Fra man træder ind af døren, mærker man tydeligt, at butikken ikke er som andre genbrugsbutikker. Inges tøjtempel er fyldt med historie og excentrisk tøj. Hvis man kigger godt efter kan man gøre sig nogle gode og anderledes køb, som fx den orange hippie-kjole på billedet. Inge er i øvrigt altid klar på en snak og kan fortælle meget om det forskellige tøj, fx kunne hun helt tydeligt huske, at denne kjole stammede fra 1968.


Vinduet taler for sig selv...



Jeg var også forbi "Dengang" og her er der virkelig mange gode kup at gøre indenfor tidens trends og mode.. Vi snakker om fantastiske palietbluser, blazere, oversizejeans, cowboyjakker osv. og priserne er også helt fantastiske. Fx fandt jeg den mest geniale pinke blazer til kun 150 kr. Den var så fin og gik til taljen, havde skulderpuder og pufærmer - desværre var det en cocktail, som ikke klædte mig - jeg lignede mest af alt en amerikansk fodboldspiller med de voldsomme skuldre.. Øv....

Men på onsdag skal jeg helt sikkert forbi både Dengang og Inges igen - og så håber jeg, at det bliver med lommen fuld af guld, så jeg kan købe en masse..

Ingen kommentarer: